Liszi László 2000-ben határozta el, hogy nekivág a legnehezebb sivatagi versenynek, miután élményekkel telve hazaérkezett a Párizs-Kairó Dakar raliról. Álma 2003-ban megvalósult, amikor egy bérelt Hyndai versenyautóval először állt a rajtdobogó tetején. A tudatlanok bátorságával indult a hosszú útra, ezért nem véletlen, hogy a sorozatos technikai problémák miatt az ötödik napon feladta a küzdelmet.
Az első afrikai próbálkozást követte a második, ahol már saját építésű Mitsubishi Pajerojával indult. Sikeresen átszelte a sivatag leghosszabb, 1055 km-es Tan-Tan-Atar szakaszát, de a szervizkamion 38 óra alatt tette meg ugyanezt a távot, ezért nem maradt idő a Mitsuishi átvizsgálására és megjavítására. A versenyt feladni kényszerültek.
Elképzeléseit azonban nem adta fel, a hibákból tanulva 2005-re egy remek autót nevezett a versenyre. Az alapos felkészülés meghozta az eredményt, a pilóta 66. helyen fejezte be harmadik Dakarját.
A következő erőpróbán 2006-ban nem állt a csapat mellé a szerencse, műszaki okok miatt a pálya utolsó harmadában a turbo meghibásodása miatt kiszálltak a versenyből.
A 2007-es Dakar különleges élmény volt a pilóta számára, ugyanis saját MAN kamionjával vágott neki a sivatagnak. Az óriás jármű irányítása a homokban újabb kihívást jelentett a versenyző számára.
A világ leghosszabb és legnehezebb versenyeiben edződött, rutinos vezetővé vált Liszi László úgy döntött, hogy 2008-ban ismét Mitsubishi versenyautójával hódítja meg a sivatagot. A csapat már kint volt Portugáliában, mikor villámcsapásként érte a hír, hogy a Dakar történetében először, törölték a versenyt.
De a kaland ezután is folytatódott, mégpedig Argentínában és Chilében a verseny új helyszínén. Liszi László megint ott volt a 2009-es Dakar rajtdobogón és nagy örömére (örömünkre) a céldobogón is. Az 52. helyen végzett, és ezzel legjobb eredményét érte el az immár hét éve tartó dakaros pályafutása alatt. |